Rendelések kezelése

A webáruházában leadott friss rendeléseket az admin oldalon mindig láthatja bejelentkezés után. Az összes rendelés listáját a Rendelések » Rendelések kezelése menüpont alatt éri el.

A rendelések között a bal oldalon található űrlap segítségével kereshet.

Rendelések adatai

A rendelések részletes adatait a táblázat jobb oldalán látható ceruza ikonra történő kattintással, vagy a rendelés sorára duplán kattintva nyithatja meg.

Rendelés visszaigazolása

Fontos, hogy a rendelés alakulását mi is követni tudjuk, illetve vásárlóinkat is korrektül tájékoztassuk. A rendelés adatlapján az „Adatok” fül alatt végezhetjük a visszaigazolással kapcsolatos műveleteket.
A rendelést a következő státuszokba állíthatjuk:

  • Nem visszaigazolt:  A rendelés leadásra került.
  • Visszaigazolt: A rendelést az eladó tudomásul vette, azt teljesíteni is tudja.
  • Teljesített: A rendelés sikerrel teljesítésre került. Ha a hűségpont rendszer aktív a webáruházban, a felhasználó részére a pontok ebben a státuszban íródnak jóvá.
  • Felfüggesztett: Valamilyen okból (pl. ideiglenes készlethiány, stb.) a rendelés ideiglenesen felfüggesztésre került.
  • Postázva/átadva: A csomag postázásra került.
  • Megrendelő visszavonta: A megrendelő elállt a rendeléstől.
  • Megrendelő nem vette át: Pl. rossz címre ment a csomag, nem sikerült elérni a vásárlót.
  • Összekészített/csomagolható: A postázás előtt használhatjuk ezt a státuszt a saját munkánk megkönnyítésére.
  • Törölve: A rendelés valamilyen okból törlésre került.

Természetesen nem kötelező minden egyes státuszváltozást jelölnünk, használnunk. A rendelés történetének alakulását mindig nyomon követhetjük a „Rendeléstörténet” fül alatt.

A felhasználó értesítése: Ha ez az opció be van kapcsolva, a státuszváltozásról a felhasználó emailben értesítést kap. Itt a rendelés adatain felül üzenetet is írhatunk neki. Ha sok rendelésünk van, munkánk megkönnyítésére használjunk válaszüzenet sablonokat, így nem kell minden egyes alkalommal begépelünk a különböző típusüzeneteket.

Belső megjegyzés: Ide magunknak jegyezhetünk fel olyan, a rendelés alakulásával kapcsolatos információkat, melyeket nem kívánunk a vevővel megosztani. Az itt felvitt szöveget csak mi látjuk a „Rendeléstörténet” fül alatt.

Egyedi árszabás szerinti szállítási költség megadása

Erre csak akkor van szükségünk, ha a szállítási mód, amelyet a megrendelő választott „egyedi árszabás szerinti”. (Azaz a megrendeléskor még nem lehet pontosan tudni, mennyi lesz a szállítás költsége.)

Ebben az esetben, amikor a státuszt visszaigazoltra állítjuk, megadhatjuk a kalkulált szállítási költséget.

Fontos, hogy tájékoztassuk a vevőt ebben az esetben, mert akár dönthet úgy is, hogy ezt a költséget nem vállalja és elállhat a rendeléstől.

Árrés

Ha minden, a rendelésben szereplő termék beszerzési árát megadta korábban, a rendelés adatlapján megtalálhatja az árrés (haszon) mértékét.

Rendelések automatikus lezárása

Ha sok a megrendelésünk, a visszaigazolás után nagyon nehéz lehet nyomon követnünk egyesével minden rendelés alakulását. Ilyenkor nagy segítség a „Nyitott rendelések automatikus” lezárása beállítás használata. Ezt a Webáruház » Általános beállítások » Működés fül alatt találhatjuk.

Ha a rendelésünk visszaigazolt, postázott vagy összecsomagolt, akkor automatikusan az itt beállított napok letelte után "teljesített"-re állítódik.

A rendelések lezárása azért is fontos, mert a felhasználók ilyenkor kapják meg hűségpontjaikat (ha aktív a hűségpont rendszer a webáruházában). Illetve a rendelés értékelésére felkérő emailt is csak a teljesített rendelésekkel kapcsolatban küldi ki a rendszer.

Rendelések vásárlói értékelése

A rendelés lezárása után hét nappal a felhasználók levelet kapnak arról, hogy értékeljék a rendelést. A rendelés értékeléseket a rendelés adatlapján az „Értékelés” fül alatt találja.
Ugyanitt tud reagálni az itt leadott véleményekre. Bővebben a rendelések értékeléséről itt olvashat.

Rendelések exportja

Adódhatnak olyan helyzetek (elsősorban ha más rendszerrel együtt használjuk a webáruházat), amikor a rendelések tömeges exportjára van szükség (pl. csoportos címiratkitöltés, számlázás). Erre nyújtanak lehetőséget a különböző export formátumok.
Jelöljük ki a táblázatból az exportálni kívánt sorokat (szimpla kattintással), majd válasszuk ki a kívánt formátumot és kattintsunk az export gombra.
A lehetséges export formátumok:

  • Infocentrum számlázás: a kijelölt tételeket exportájuk, majd az Infocentrum programjában ezekből számlákat generálhatunk
  • Naturasoft számlázás: a kijelölt tételeket exportájuk, majd a Naturasoft programjában ezekből számlákat generálhatunk. A Naturasofttal automatikus integrációra is lehetőség van, így exportálgatnunk sem kell a rendeléseket. Erről bővebb információt itt talál.
  • MPL (Xml): Rendeléseinket az MPL címiratkitöltő programjához exportálhatjuk a csomagfeladás egyszerűsítése végett.
  • Pick Pack Pont: A rendelések exportja Pick Pack Ponton keresztül történő feladáshoz. A működéshez a Webáruház » Általános beállítások »  Integráció fül alatt meg kell adnia a Pick Pack Pont feladási bolt azonosító az export előtt.