SEO Plus

prémium funkció, csak reklámmentes csomagokban!

Ha webáruház üzemeltetésről beszélünk, nem szükséges hangsúlyoznunk a keresőoptimalizálás fontosságát. A 2016-os összesített statisztikáink szerint a látogatók közel fele érkezik a Google organikus (nem fizetett) találataiból webáruházainkba.

Természetesen minden webshop célja, hogy növelje vásárlói (látogatói ) számát, így előbb-utóbb mindenkinek szüksége lesz arra, hogy webáruházát keresőoptimalizálja.

A superwebaruhaz.hu rendszere úgy van kialakítva, hogy webáruházaink „alapból” keresőbarát felépítésűek. Azaz oldalon belüli (onsite) SEO-val nem kell foglalkoznia az üzemeltetőknek. Viszont minden sikeres áruházunknál eljön az a pont, ahol ez nem elég. További látogatók szerzéséhez, a forgalom tovább növeléséhez finomhangolásra van szükség.

Ezt a finomhangolást végezhetjük el a SEO PLUS modulunk segítségével. A modulban szereplő beállítások, funkciók használatához a keresőoptimalizálás és kulcsszó meghatározás alapjaival tisztában kell lennünk.

Webáruház keresőoptimalizálás

Mielőtt nekikezdünk

Az alább leírtak alkalmazásához alapvető SEO jártasság szükséges. A lentiek beállítások nem megfelelő használatával akár el is tüntethetjük webáruházunkat a Google találati listájából. Tehát ha valamiben nem vagyunk biztosak, NE változtassunk rajta.

Fontos azt is tudnunk, hogy az itt elvégzett változtatások eredményei hetekkel később jelentkeznek. Ha változtatunk valamit, mindig várjunk legalább 3-4 hetet, utána elemezzük ki a hatást a statisztikáinkból. Soha ne kapkodva, gyorsan módosítsuk ezeket az értékeket.

Milyen oldalakra érkeznek a látogatók a Googleből?

Mielőtt tovább lépnénk, meg kell vizsgálnunk, hogy az organikus találatokból ránk találó vásárlók webáruházunk mely oldalaira érkeznek a legtöbbször?

A 2016-os összesített statisztikáink szerint ez a kép így fest:

Kategória oldal 44%
Termék oldal 38%
Nyitólap 4%
Egyéb oldalak (tartalmi oldalak, hírek, üzemeltetői adatok, stb.) 14%

Ebből látható, hogy a kategória és termékoldalunkra valamint a nyitólapra, a keresőkből érkező forgalom 86%-a koncentrálódik!

Ennek oka az, hogy a keresőkben leggyakrabban konkrétan termék nevekre, típusokra, cikkszámokra (ha már ismertek vagyunk, egyre inkább webáruházunk nevére) keresnek a potenciális vásárlók. Mivel ezek a kereső kifejezések jellemzően termékünk adatlapján vagy a kategória oldalon fordulnak elő, ezeket találják meg a Googleben a legnagyobb eséllyel.

Mivel a konkurens webáruházaknál is hasonló a helyzet, az a cél, hogy a fenti oldaltípusokra koncentrálva (kategória oldal, termék oldal, nyitólap) végezzük el azokat a beállításokat, amelyekkel minél jobb pozíciót foglalhatunk el a keresési találatok között.

Kulcsszavak a webshopban

Hol helyezzük el kulcsszavainkat webshopunkban?

Ha tudjuk már, milyen kulcsszavakra, kifejezésekre kívánjuk optimalizálni áruházunkat, nincs más dolgunk, mint beépíteni azokat a webshop megfelelő kódrészleteibe.

Nézzük, melyek azok az oldal elemek, ahová kulcsszavainkat elhelyezhetjük!

Az első és legfontosabb a tartalom. A termék / kategória leírásában mindenképp szerepeltessük fő kulcsszavunkat legalább 2-3 alkalommal. Emellett ügyeljünk arra, hogy a szöveg lehetőség szerint egyedi legyen (tudjuk, hogy egy nagyobb áruház esetén hatalmas munka egyedi leírást szerkeszteni minden termékhez) és megfelelően hosszú. A pár szavas leírások nem ideálisak.

Oldal címe (Title Tag): Az oldal böngészőablakban feltüntetett címe. A legerősebb kulcsszavunkat célszerű ide helyeznünk.

Fő fejezetcím (H1): Az oldal tartalma előtt megjelenő főcím. Hasonlóan erős szerepe van, mint a Title tagnek.

Meta leírás (Meta Description): Az oldal tartalmát írja le röviden. A Google találati listáján ezt a szöveget látják a vásárlók, ha feltűnik webshopunk a találatok között. Célszerű kattintásra csábító tartalmakat alkalmaznunk itt. Nem csak azért fontos a sok átkattintó, mert több látogatónk lesz, hanem azért is, mert a Google az átkattintási arányt is méri és rangsorolási tényezőként használja.

A SEO beállítások három szintje a Superwebáruházban

A fentiekből kiderült, hogy három oldaltípusnál négy oldalelemre kell koncentrálnunk ahhoz, hogy teljes mértékben keresőoptimalizáljuk áruházunkat.

A superwebáruházban ezek a beállítások három szinten valósíthatóak meg.

I. Az alapbeállítások szintje

Minden webáruházban lehetőségünk van elvégezni a SEO-ra vonatkozó alapbeállításokat a webáruház / általános beállítások / SEO fül alatt.

Az itt megadható értékek: Title Tag, Meta Description. (És a Meta Keywords, de ennek nincs már jelentősége).

Az alábbi táblázatban láthatjuk, mi történik, ha csak az alapbeállításban megadott értékeket használjuk.

  Nyitólap Termék Kategória
Tartalom - Termék leírása Kategória leírása
Title Tag {beállított Title Tag} + {webáruhaz domainje} {termék neve] + {webáruház domainje} {kategória neve] + {webáruház domainje}
H1 {ua. mint beállitott Title Tag} {termék neve} {kategória neve}
Meta Description {beállított érték} {termék neve} + {beállított érték} {kategória neve} + {beállított érték}

II. A kategória / termék szintje

Láthatjuk, hogy a fenti alapbeállításokkal ugyan kialakíthatunk egy jól működő kulcsszó alapstruktúrát, de az minden kategóriánknál és termékünknél egyforma felépítésű lesz. De mi történik, ha nem elegendő mi ez? Mi történik ha nem csak termékünk nevét, hanem más kulcsszót (pl. cikkszámot, gyártót, akciót) is szerepeltetni akarunk egy-egy kategóriánál vagy terméknél?

Lehetőségünk van erre is!

Minden egyes terméknek és kategóriának megadhatunk saját külön Title Tag, H1 és Meta Description értéket. Amelyik kategóriánál / terméknél megadtuk ezeket az értékeket, ott azok fognak érvényesülni. Ahol pedig nem adtunk meg ilyen egyedi értéket, ott az előző pontban részletezett alapbeállítások fognak érvényesülni.

III. A SEO PLUS szintje

Domain a Title Tagben: Alapértelmezett állapotban webáruházunk domain neve szerepel a Title Tagben. SEO szempontól lehet olyan helyzet, hogy ezt nem szeretnénk. Ha ez a kapcsoló ki van kapcsolva, akkor nem kerül automatikusan a title tag végére a domain nevünk.

Főoldalon megjelenő szöveg: Kiválaszthatunk egy korábban felvitt tartalmi oldalt itt. Ez a tartalmi oldal ezután nem fog megjelenni a menüben, csak és kizárólag a nyitólapon. A webáruház rövid bemutatását, üdvözlő szöveget célszerű itt közzétenni. Elsődleges cél itt a nyitólap kulcsszó sűrűségének növelése.

Cím (Title Tag), Megjelenő oldalcím (H1 tag) és Meta leírás (meta descripton):

Ezekben a mezőkben adhatjuk meg a kategória és termék oldalakra vonatkozó, SEO szempontból fontos értékeket.

Ezek a mezők változóbehelyettesítéssel működnek. Hogyan működik ez?

SEO Plus beállítások a webshopban

Példa a SEO Plus használatára

Például a következő felépítést szeretnénk elérni termékoldalunkon:

Title Tag: Samsung VCC47F0V32 porszívó
H1: Samsung VCC47F0V32 porszívó (porzsák nélküli porszívó)
Meta Description: Samsung VCC47F0V32 porszívó nagyszerű áron (19.900 Ft)! Most akár ingyenes házhozszállítással. Rendelje meg még ma!

A fenti adatok a találati listában így néznének ki:

SEO Plus Google találati lista

Termékünk neve „Samsung VCC47F0V32 porszívó”. Ára 19.900 forint és a „porzsák nélküli porszívó” kategóriában van.

A SEO Plus beállítások termékekre vonatkozó részeit tehát így kell megadnunk:

Title Tag: $nev
H1: $nev ($kategoria)
Meta Description: $nev nagyszerű áron ($ar Ft)! Most akár ingyenes házhozszállítással. Rendelje meg még ma!

A dollárjellel jelölt értékek (változók) helyére az oldalon be fognak helyettesítődni a megfelelő paraméterek, így gyakorlatilag egy központi helyen beállíthatjuk az egész webáruház számára megfelelő beállításokat.

A lehetőségünk, hogy testre szabjuk egy-egy termék egyedi SEO beállításait, továbbra is megmarad, ha az adott terméknél megadjuk ezeket az értékeket.

SEO Plus változók

Ahogy láthattuk a fenti példában, a SEO Plus beállításokban változókat is használhatunk. A változók nevei mindig ékezetek nélküliek, $ (dollár) jellel kezdődnek. A használható változók listája:

Kategória esetében használható változók:

  • $nev – Kategória neve csak kisbetűkkel
  • $Nev – Kategória neve nagy kezdőbetűvel
  • $NEV – Kategória neve végig nagybetűkkel

Termék esetében használható változók:

  • $nev – Termék neve csak kisbetűkkel
  • $Nev – Termék neve nagy kezdőbetűvel
  • $NEV – Termék neve végig nagybetűkkel
  • $cikkszam – Termék cikkszáma (ha van)
  • $gyarto – Termék gyártójának neve (ha van)
  • $ar – Termék ára pénznem nélkül
  • $kategoria – Termék kategóriájának neve
  • $leiras – Termék leírásának első 200 karaktere (csak Meta leírásban)